کد خبر 10913
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۴

بازارهای بیلت در چه حالی‌اند؟

بازارهای بیلت در چه حالی‌اند؟

بازار واردات بیلت جنوب شرق آسیا با بازگشت چینی ها از تعطیلات هفته گذشته کمی فعال تر شده ولی روند بازار بیلت ترکیه بسیار کند است.

به گزارش آهن‌نیوز؛ بازار واردات بیلت جنوب شرق آسیا با بازگشت چینی‌ها از تعطیلات هفته گذشته کمی فعال‌تر شد. متوسط قیمت بازار نیز ۵۲۰ تا ۵۳۰ دلار هر تن سی اف آر است. بیلت صادراتی ویتنام ۵۱۵ تا ۵۲۰ دلار هر تن فوب است و در تایلند بیلت وارداتی ۵۳۰ تا ۵۳۵ دلار هر تن سی اف آر است.

در بازار داخلی چین نیز قیمت بیلت نسبت به قبل از تعطیلات روز کارگر ۵ دلار افت داشته ۴۷۹ دلار هر تن با مالیات بر ارزش افزوده شنیده شده است. نوسان بازار مواد اولیه، قیمت محصولات فولادی و افت بازار فیوچرز میلگرد بر بازار بیلت چین اثر داشته است. در بورس شانگهای قیمت قرارداد میلگرد یک دلار افت داشته ۵۰۷ دلار هر تن شنیده شده است.

در حالی که اکثر فعالان بازار همچنان بازار بیلت ترکیه را بسیار کند توصیف می کنند و از تقاضای ضعیف فولاد شکایت داشتند، در بازار واردات بیلت آن معاملاتی نهایی شده است. بیلت سی آی اس در ۵۲۵ تا ۵۳۰ دلار هر تن سی اف آر موجود است در حالی که یک هفته قبل ۵۳۰ تا ۵۴۰ دلار بود. بیلت روسیه در ۵۲۵ تا ۵۲۹ دلار هر تن سی اف آر معامله شده است. قابل ذکر است بیلت صادراتی سی آی اس نیز ۵۰۵ دلار هر تن فوب می باشد.

بیلت آسیایی نیز ۵۳۵ تا ۵۵۰ دلار هر تن سی اف آر ترکیه شنیده شده و ظاهرا بهترین گزینه برای خریداران ترکیه در حال حاضر معامله با عرضه کننده های حوزه خلیج فارس به ویژه ایران است. ولی از طرفی بازار مقاطع ترکیه در رکود است و بر بازار بیلت آن اثر منفی داشته است.

منبع: کالا خبر

انتهای پیام/م 

کد خبر 10913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =