کد خبر 10592
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸

یادداشت| روایت پیشرفت در فولاد خوزستان

یادداشت| روایت پیشرفت در فولاد خوزستان

تحریم‌های ناجوانمردانه بر فولاد خوزستان، نشان داد تلاش‌های بی‌وقفه‌ صنعتگران عزیز با دستاوردهای مهمی چون خودکفایی کشور در زمینه طراحی و ساخت شمش فولاد، موفقیت‌های ویژه در صادرات و تامین بازارهای داخلی و حضور مستمر و تاثیرگذار در بازارهای بین‌المللی به ثمر نشسته است.

میلاد مرجانی، مدیر مسئول و صاحب امتیاز پایگاه خبری آهن‌نیوز:

روایت دستاوردها و توانمندی‌های داخلی، از موضوعاتی است که اخیراً رهبر معظم انقلاب به آن اشاره فرمودند چراکه دشمن همواره سعی می‌کند تا روایت صحیح و واقعی از دستاوردها و تلاش‌های بی‌وقفه صنعتگران و فعالان بخش اقتصادی به گوش عموم نرسد. ما رسانه‌ای‌ها به آن "جنگ روایت‌ها" می‌گوییم؛ جنگی که برنده و بازنده‌اش را روایت‌های صحیح و ناصحیح تعیین می‌کنند و گاهی آنچه در این میان می‌سوزد، حقیقت‌ها و زحماتی است که در پس پرده قرار می‌گیرند.   

روایت تولید و توانمندی‌های داخلی، از موضوعات مطرح در بخش خودکفایی است که نشان از تلاش‌های بی وقفه برای رونق اقتصادی کشور دارد. واحدهای تولیدی و اقتصادی بی شماری این روزها در گوشه و کنار کشور مشغول فعالیت‌اند که اتفاقاً خار بر چشم دشمنان قسم خورده این سرزمین هستند. تحریم‌های ظالمانه و ناجوانمردانه اسکتبار جهانی، این بار به سراغ یکی از مجموعه‌های بزرگ صنعتی کشور رفته است، صنعتی که دستاوردهایش در سال‌های اخیر، الگویی برای توسعه اقتصادی کشور بوده است. شرکت فولاد خوزستان نه دیروز، بلکه سالیان متمادی است که تحت تحریم‌ استکبار جهانی قرار گرفته و موانع و مشکلات متعددی را پیش روی خود دیده اما با وجود تحریم‌های ظالمانه همچنان چرخ‌های صنایع داخلی را به چرخش درآورده و با گذر از موانع و مشکلات پیش‌رو، در برخی قسمت‌ها از صنایع مشابه و حتی صنایع کشورهای توسعه یافته هم پیشی گرفته است.

امروز تلاش‌های بی‌وقفه‌ فولاد خوزستان، دستاوردهای مهمی چون خودکفایی کشور در زمینه طراحی و ساخت شمش فولاد به‌عنوان دومین قطب تولید فولاد میانی در کشور، موفقیت‌های ویژه در صادرات و موفقیت‌های ویژه در تامین بازارهای داخلی و حضور مستمر و تاثیرگذار در بازارهای بین‌المللی را در پی داشته است که متاسفانه ابعاد و ماهیت سیاسی و اقتصادی آن و حتی لایه‌های اجتماعی فعالیت‌های چشمگیر این صنعتگران موفق، دستخوش غفلت قرار گرفته و مع‌الاسف رسانه‌ها نیز سهم شایسته خود را در روایت صحیح که واقعیتی عینی و فراگیر بوده، پیدا نکرده‌اند که چه بسا این رویکردهای اشتباه در تعریف و تبیین دستاوردهای انقلاب، قطعاً به بحران‌هایی در استمرار و پیشرفت انقلاب خواهد انجامید؛ کمااینکه در برخی از حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی انجامیده است.

پایگاه خبری - تحلیلی آهن‌نیوز به‌عنوان یک سرباز رسانه‌ای موفقیت‌های روزافزون همه صنایع را از خداوند منان خواستار و به ویژه برای فولاد خوزستان که امروز مورد تحریم و هجمه دشمنان قرار گرفته آرزوی موفقیت و سربلندی دارد.

انتهای پیام/ م

کد خبر 10592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =