کد خبر 10283
۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲

ضرورت پرداخت مشوق‌های صادراتی به صادرکنندگان کالا به آفریقا

ضرورت پرداخت مشوق‌های صادراتی به صادرکنندگان کالا به آفریقا

به گفته رئیس کنفدراسیون صادرات ایران، برای بهره‌گیری از بازار بزرگ کشورهای آفریقای باید از صادرکنندگان کالا به این کشورها با مشوق‌های صادراتی حمایت کرد تا هزینه تمام شده کالاهای صادراتی به این کشورها کاهش یابد.

به گزارش آهن نیوز به نقل از فارس محمد لاهوتی  در مورد الزامات بهره‌گیری از توافق‌نامه‌ها و پیمان‌های منطقه‌ای در توسعه تجارت ایران، گفت: طی سال گذشته چند اتفاق مهم به وقوع پیوست که می‌تواند در توسعه روابط تجاری ما به ویژه کشورهای همسایه موثر باشد، از جمله این مسائل می‌توان به امضا توافق‌نامه تجارت آزاد ایران با اتحادیه اوراسیا و همچنین عضویت دائم ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای اشاره کرد.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با بیان اینکه توافقات می‌تواند به افزایش صادرات کشور کمک کند، افزود: باید توجه داشت که تجارت خارجی جاده‌ای دو طرفه است که باید منافع طرفین را تامین کند.

لاهوتی اظهار داشت: برای بهره‌برداری از این توافق‌نامه‌ها و پیمان‌ها تا زمان پیوستن کامل و یکسان سازی قوانین دو – سه سال زمان نیاز است که طی این مدت باید به تقویت بنگاه‌های تولیدی اهتمام داشت تا در زمانی که شرایط تجارت فراهم شد، توان رقابت در بازارها را داشته باشیم.

وی افزود: بنابراین نباید انتظار داشت بلافاصله بعد از انعقاد موافقت‌نامه‌ها و پیوستن به پیمان‌ها نتایج آن در تجارت آشکار شود، بلکه باید دانست که رسیدن به نتایج آن در حوزه تجارت خارجی کشور زمان بر است. ضمن اینکه در شرایط تحریم این مسائل مشکلات خاص خود را نیز دارد.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق ایران درباره بازار آفریقا نیز، اظهار داشت: بازار آفریقا بسیار وسیع و گسترده است، لذا فرصت خوبی برای صادرات کالاهای ایرانی به شمار می‌رود، اما به لحاظ مسافت بسیار از ایران دور است که این موضوع باعث افزایش هزینه تمام شده کالاهای صادراتی می‌شود؛ بنابراین برای بهره‌گیری از بازارهای صادراتی کشورهای آفریقایی باید مشوق هایی صادراتی به صادرکنندگان کالا به این کشورها پرداخت شود تا هزینه تمام شده کالاهای صادراتی آنها کاهش یابد و قدرت رقابت در بازار را داشته باشند.

کد خبر 10283

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =