کد خبر 47
۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸

تداوم رکود در بازار آهن و فولاد

تداوم رکود در بازار آهن و فولاد

آنچه در بازار آهن مشاهده می‌کنیم کاهش قیمت جهانی محصولات فولادی و از طرفی دیگر افزایش نرخ دلار است که متقاضیان را بلاتکلیف می‌کند.

به گزارش خبرنگار آهن‌نیوز، در حالی که همچنان در بازار تقاضای چشمگیری مشاهده نمی‌شود و متقاضیان منتظر کف‌یابی قیمت‌ها هستند، تداوم سیر کاهشی نرخ آهن‌الات جو غالب بازارآهن در این روزهاست به طوری که می‌توان گفت همه آهن الات تا حدودی با کاهش قیمت عرضه شدند. نرخ دلار نیز کماکان در کانال قیمتی ۳۰ هزار تومانی نوسانات ناچیزی دارد به طوری که در بازار آزاد حدود ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان به فروش رسید.

آنچه در بازار آهن مشاهده می‌کنیم کاهش قیمت جهانی محصولات فولادی و از طرفی دیگر افزایش نرخ دلار است که متقاضیان را بلاتکلیف می‌کند.

بازار آهن و فولاد این روزها در شرایطی قرار دارد که به تأثیر از اخبار مثبت و منفی گوناگون، در رکود عمیقی فرو رفته به طوری که این ابهام و پیچیدگی به ضعف تقاضا و کاهش میزان معاملات منجر شده است و منتظر تعیین قیمت پایه آهن آلات است و همین امر موجب کاهش تقاضا شده است، به همین جهت احتمال دارد عرضه‌های این هفته و هفته بعد بورس کالا به روشن شدن اوضاع بازار و کف‌یابی قیمت اهن منجر خواهد شد.

مهرداد اکبریان رئیس انجمن سنگ آهن ایران در زمینه اثرپذیری بازار آهن ایران از پارامترهای داخلی و خارجی اظهار کرد: هر رویداد منفی که در بازارهای جهانی رخ می‌دهد به طور قطع تأثیر منفی آن در بازار داخلی نیز مشاهده می‌شود، اما با بهبود اوضاع و زمانی که فعالان این حوزه می‌توانند از این شرایط بهره ببرند، برخی سیاست‌گذاری‌های نادرست مانع از این امر می‌شود.

با توجه به آنچه از اوضاع بازار برمی‌آید، اگرچه پیش‌بینی در شرایط فعلی دشوار است اما احتمال دارد با توجه به رونق معاملات بورسی و خرید محصولات با نرخ‌های نزدیک به کف بازار کمی از حالت ترس و نظاره‌گر بودن خارج شود و تقاضای قابل توجهی شکل بگیرد.

پایان پیام/ ف

کد خبر 47

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =