کد خبر 11032
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۸

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در جلسه با سازندگان تجهیزات خارجی مطرح کرد؛

شروع ساخت تجهیزات ماشین بریکت‌سازی گرم و تجهیز رکوپراتور

شروع ساخت تجهیزات ماشین بریکت‌سازی گرم و تجهیز رکوپراتور

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران گفت: جلسه شروع رسمی ساخت ماشینهای بریکت سازی گرم با شرکت سازنده آلمانی و رکوپراتورهای ناحیه بازیابی حرارت پروژه آهن اسفنجی با شرکت سازنده اسپانیایی برگزار شد.

به گزارش آهن‌نیوز؛ مجتبی حمیدیان با بیان اینکه در ماه های قبل قرارداد ساخت ماشینهای بریکت سازی گرم  و رکوپراتورهای ناحیه بازیابی حرارت پروژه آهن اسفنجی بافق عقد و قرارداد آن موثر شده بود. جلساتی با سازندگان آن تجهیزات برای بررسی چالشها، جدول زمانی کار، نحوه گردش کار، قطعات یدکی و غیره برگزار شد. این جلسات که به صورت مجازی و با حضور مدیران و کارشناسان ارکان پروژه آهن اسفنجی بافق تشکیل شد تمامی انتظارات مدنظر کارشناسان با سازندگان طرح و نهایی شد.

حمیدیان تصریح‌کرد: این تجهیزات از نظر زمانی در مسیر بحرانی پروژه قرارداشت که می بایست هر چه سریعتر ساخت آن شروع می گردید و در این راستا تکنولوژی های بروزی مانند افزایش باندلها برای پیش گرم گاز در رکوپراتور مطروح بود و می بایست تصمیم گیری لازم باتوجه به کاهش مصرف گاز کارخانه و افزایش هزینه آن اخذ می شد.

مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران افزود: ماشین بریکت‌سازی گرم، دستگاهی است که آهن‌اسفنجی را به صورت فشرده و در دمای بالا تحت عنوان بریکت داغ تولید می‌کند. در بریکت‌سازی گرم آهن اسفنجی وارد پرس های غلتکی شده و با اعمال نیرو ضمن بسته شدن حفره های داخلی این محصول، کاهش سطح قابل دسترسی و افزایش چگالی ظاهری را خواهیم داشت. در واقع می توان گفت روش مطمئن و توسعه یافته ای است تا آهن اسفنجی فعال و مستعد آتش سوزی را غیرفعال نمود.

وی اضافه‌کرد: ماشین بریکت‌سازی گرم تولید ذرات ریز و گرد و غبار را کم کرده و انتقال حرارت را بهبود می‌دهد و تنها روش غیرفعالسازی آهن اسفنجی است که توسط سازمان بین المللی دریایی (IMO) پذیرفته شده است و اجازه حمل دریایی آن بدون درنظر گرفتن موارد احتیاطی داده شده است.

حمیدیان گفت: واحد رکوپراتور یکی از بخش‌های اصلی فرآیند تولید محسوب می‌شود که یک سیستم مبدل جرارتی گازی است و به منظور بازیافت حرارت از گاز سوخته شده داخل ریفورمر تعبیه شده است و دمای تقریبی ۱۰۰۰ درجه سانتیگراد گاز را دریافت و پس از کاهش دما به ۲۰۰ درجه سانتیگراد آن گاز از طریق دودکش اجکتور وارد جو می کند.

مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران تاکیدکرد: سعی ما براین است که تجهیزات این پروژه عظیم از بروزترین تکنولوژی و معتبرترین سازندگان داخلی و خارجی و در حداقل زمان ممکن تامین گردد تا انشاءالله شاهد اتمام این پروژه باشیم.

انتهای پیام/ م

کد خبر 11032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =