کد خبر 11028
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰

مهدی کوهی در نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی:

صنعت ریل با ذوب آهن اصفهان به خودکفایی رسیده است

صنعت ریل با ذوب آهن اصفهان به خودکفایی رسیده است

با افتخار اعلام می‌کنم ذوب آهن اصفهان با تلاش و کوشش شبانه روزی همکاران عزیز خودکفایی و توسعه حمل و نقل ریلی کشور را جشن گرفته است که این اقدام عملیاتی نمونه بارز شعار امسال (جهش تولید با مشارکت مردم) می‌باشد.

به گزارش آهن‌نیوز؛ نشست خبری مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با اصحاب رسانه در یازدهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، تجهیزات و خدمات وابسته ، شنبه بیست و نهم اردیبهشت ماه برگزار شد.

مهدی کوهی در این نشست گفت: ذوب آهن اصفهان به واسطه تولیدات افتخار آفرین خود هم اکنون پیشران توسعه راه آهن سراسری، متروی کلان شهرها و صنعتی سازی ساختمان شناخته شده است.

وی افزود: این مجتمع عظیم صنعتی به‌عنوان تنها تولیدکننده ریل در غرب آسیا از ابتدای تولید ریل تاکنون بالغ بر ۱۸۰ هزار تن انواع ریل را تولید و به راه آهن سراسری و متروی کلان شهرها تحویل داده است و همچنین سایر محورهای ریلی نیز در حال مذاکره با ذوب آهن برای تامین ریل مورد نیازشان هستند.  

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان محورهای در حال ساخت با ریل این مجتمع عظیم صنعتی را چنین برشمرد : میانه- تبریز، میانه – اردبیل، همدان – سنندج، مراغه- ارومیه، رشت- انزلی، چابهار- زاهدان، بستان آباد- ائل گلی و همچنین مبارکه- شهرکرد که در مرحله انعقاد قرارداد می باشد.

وی ادامه داد: در بخش متروهای کلان شهرها نیز هم اکنون محورهای ریلی اصفهان، تبریز، مشهد،تهران، بهارستان، پرند و کرمانشاه با ریل ذوب آهن اصفهان در حال ساخت است.

مهدی کوهی اظهار داشت : دکتر بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در بازدید امروز از نمایشگاه حمل و نقل ریلی ، ضمن ابزار خرسندی از تولید ریل ملی در ذوب آهن اصفهان، تامین ریل برای محورهای مختلف و به ویژه کریدور شرق از جمله راه آهن چابهار- زاهدان و رشت- کاسپین که در توسعه تعاملات بین المللی نقش شایان توجهی دارد را بسیار موفق ارزیابی نمودند.

ریل ذوب آهن اصفهان محور توسعه تعاملات ملی و بین المللی

وی نقش ریل ذوب آهن اصفهان را در توسعه تعاملات ملی و بین المللی درخشان توصیف نمود و بیان کرد : این محصول استراتژیک با افتخار کریدورهای شمال-جنوب و غرب به شرق کشور را به یکدیگر متصل می کند و در حال توسعه آنها می‌باشد.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت : یکی دیگر از محصولات ریلی High-tech این مجتمع عظیم صنعتی ریل سخت است که بیش از ۲۵۰ تن از آن در متروی مشهد نصب شده و متروی سایر کلان شهرها نیز متقاضی دریافت این محصول ضد سایش جدید می باشند.

ذوب آهن اصفهان خودکفایی ریلی را در سطح ملی جشن گرفته است

وی بیان کرد: با افتخار اعلام می‌کنم ذوب آهن اصفهان با تلاش و کوشش شبانه روزی همکاران عزیز خودکفایی و توسعه حمل و نقل ریلی کشور را جشن گرفته است که این اقدام عملیاتی نمونه بارز شعار امسال (جهش تولید با مشارکت مردم) می‌باشد.

مهدی کوهی خاطرنشان کرد: در کنار تولید ریل ملی در کارگاه مجهز نورد ۶۵۰ ذوب آهن اصفهان، محصول ارزش افزای تیرآهن بال پهن نیز در همین کارگاه تولید می شود و این محصول نیز در صنعتی سازی ساختمان و جهش ساخت مسکن نقش دارد.  

وی گفت: در سال گذشته و برای اولین بار، گواهی انحصاری ساخت داخل محصول استراتژیک ریل توسط ذوب آهن اصفهان از وزارت صمت اخذ گردید که ثمره این دستاورد بزرگ این است که وزارت راه، راه آهن سراسری و متروی کلان شهرها برای خرید ریل از ذوب آهن نیازی به برگزاری مزایده و مناقصه ندارند زیرا این مجتمع عظیم صنعتی تنها تولید کننده ریل در کشور است.

انتهای پیام/ م

کد خبر 11028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =