کد خبر 10657
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۵

دبیر علمی رویداد چادرو در گفتگو با خبرنگار آهن نیوز:

۱۰ طرح برتر رویداد چادرو با مرکز نوآوری نوچاد مشارکت می‌کنند

۱۰ طرح برتر رویداد چادرو با مرکز نوآوری نوچاد مشارکت می‌کنند

دبیر علمی رویداد چادرو گفت: در مرحله اول رویداد چادرو ۷۰ طرح و ایده ارائه شد و طی چند مرحله بررسی و ارزیابی ۲۰ طرح به مرحله داوری راه یافتند و طی برگزاری جلسه داوری، ۱۰ طرح برتر جهت ورود به فرایند مشارکت با مرکز نوآوری نوچاد برگزیده شدند.

به گزارش آهن نیوز دکتر میرسینا امیرشنوا، مدیر تکنولوژی و توسعه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و دبیر علمی رویداد چادرو در گفتگو با خبرنگار آهن نیوز گفت : شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با برگزاری رویداد فناورانه و نوآورانه چادرو از طریق مرکز نوآوری نوچاد که با هدف بهره‌مندی و استفاده از طرح‌های و ایده‎‌های نو در راستای حل مشکلات و چالش‎های معدن و صنعت صورت گرفت، نام خود را به عنوان پیشگام و پیشقدم در این عرصه مطرح کرده است.

به گفته وی در مرحله اول رویداد چادرو ۷۰ طرح و ایده ارائه شد و طی چند مرحله بررسی و ارزیابی ۲۰ طرح به مرحله داوری راه یافتند و طی برگزاری جلسه داوری، ۱۰ طرح برتر جهت ورود به فرایند مشارکت با مرکز نوآوری نوچاد برگزیده شدند.

امیرشنوا معتقد است برگزاری رویداد چادرو نه پایان کار، بلکه تازه آغاز راهی برای شرکت چادرملو است تا بتواند به بهترین شکل از توان داخلی و ایده‌ها، طرح‌ها و رویکردهای نوآورانه در مسیر رشد و اعتلای بخش معدن و صنایع معدنی کشور استفاده کند.


دبیر علمی رویداد چادرو در پاسخ به این سوال که به طور کلی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو از راه‌اندازی مرکز نوآوری نوچاد چه اهدافی را دنبال کرده است؟، گفت: شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با توجه به روندهای حاکم بر بخش معدن و صنایع معدنی و همچنین برخی مسائل فناورانه و حتی چالش‌ها، در مسیری قدم گذاشت تا بتواند از طریق نوآوری چالش‌ها و مشکلات را در حیطه فعالیت خود برطرف کند و در همین راستا اقدام به ایجاد ساختار نوآوری در این مجموعه کرد که این ساختار در قالب مرکز نوآوری نوچاد شکل گرفت.


در مرکز نوآوری نوچاد فعالیت‎های مختلفی در قالب رسالت‌، ماموریت و اهداف این مرکز در نظر گرفته شده‎‌اند که این فعالیت‌ها در سه بخش اصلی جای می‌گیرند.

یک بخش به حوزه توسعه کسب‌وکارها در حوزه کسب‌وکارهای نوآورانه و فناورانه، بخش دیگر به موضوع سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری و نوآوری و بخش سوم به توانمندسازی در حوزه نوآوری در محیط داخلی و خارجی شرکت تعلق دارد.


هدف از برگزاری رویداد چادرو چیست؟ نوچاد چه برنامه‌ای را برای سنجش و حمایت از ایده‌‎ها دنبال می‌کند؟

امیرشنوا در این زمینه توضیح داده است: همانطور که هر کارخانه برای شروع فعالیت خود به ماده اولیه نیاز دارد و تولید بدون خوراک امکان‌پذیر نیست، ایده‌های فناورانه و نوآورانه و طرح‌های پژوهشی نیز، مسیر ورودی پیشبرد فعالیت‌های نوآورانه و فناورانه است و با توجه به حرکت روبه‎جلویی که در شرکت معدنی و صنعتی چادرملو آغاز شده است، فراخوانی برای جذب ایده‌های فناورانه و نوآورانه در حوزه معدن و صنایع معدنی انجام شد.

وی افزود: در واقع برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای انجام شد تا با توجه به زیرساخت شگل‌گرفته، طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه در راستای زنجیره ارزش شرکت، دریافت، ارزیابی و غربال و سپس طرح‌هایی که در راستای نیاز مجموعه هستند شناسایی شوند و در نهایت با کمک متخصصان و خبرگان حوزه معدن و صنعت، برترین این ایده‎ها و طرح‌ها تعیین شوند. در واقع طرح‌‎های برتر منتخب، ورودی فرایندهای نوآوری و فناوری این شرکت محسوب می‌شوند.

آیا شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در راستای تداوم رویدادهای فناورانه و نوآورانه برنامه‌ای دارد؟

مدیر تکنولوژی و توسعه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو توضیح داد: شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به منظور تداوم پویایی در حوزه نوآوری و فناوری برنامه و فرایند پیوسته‌ای را ترسیم کرده است.

وی افزود: رویداد چادرو اولین تجربه این مجموعه در راستای حرکت در مسیر فناوری و حمایت از ایده‌های نو بوده است و با توجه به درس‌آموخته‌هایی که این شرکت از اولین تجربه خود کسب کرده، در تلاش است که در رویدادهای آینده تجربیات به دست آمده را در راستای بهبود برگزاری رویدادهای آینده به کار بگیرد و اثرگذاری بیشتری را در حوزه فناوری و نوآوری داشته باشد.

امیرشنوا خاطرنشان کرد: ما در اولین تجربه برگزاری رویداد نیز موفق شدیم تمام شاخص‌های کیفی عملکردی مدنظر خود را محقق سازیم. باید یادآور شد که اگر حمایت مدیریت ارشد مجموعه و اعتقاد به شکل‌گیری و تحقق نوآوری در حوزه معدن و صنعت نبود، رویداد فناورانه و نوآورانه چادرو به نتیجه نمی‌رسید، اما با وجود فرهنگ سازنده‌ای که در راستای پذیرش طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه ایجاد شده است، خوشبختانه رویداد چادرو به صورت تمام و کمال در شرکت معدنی و صنعتی چادرملو عملیاتی شد و به نتایج خوب و قابل توجهی رسید.


دبیر علمی رویداد چادرو تصریح کرد: باید گفت مرکز نوآوری نوچاد هنوز در آغاز راه قرار دارد. این شرکت از ابتدای برگزاری رویداد، محورهای آن را مشخص کرد و این مسئله موجب شد تا طرح‌هایی در راستای نیاز این شرکت ارائه‎ شوند. در مرحله ارزیابی تخصصی و پیش از انتخاب ایده‌های برتر طی جلسه داوری، طرح‌ها برای ارزیابی نهایی توسط کمیته تخصصی ارزیابی، متشکل از ۴۹  نفر از مدیران ارشد و کارشناسان متخصص شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

در مرحله ارزیابی تخصصی و پیش از انتخاب ایده‌های برتر طی جلسه داوری، طرح‌ها برای ارزیابی نهایی توسط کمیته تخصصی ارزیابی، متشکل از ۴۹  نفر از مدیران ارشد و کارشناسان متخصص شرکت معدنی و صنعتی چادرملو مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت. مدیران و صاحب‌نظران نظرات خود را در خصوص هر طرح و ایده را مطرح کردند و در پایان طرح‌های نهایی برگزیده که به این مرحله رسیده‌اند، در راستای نیاز این شرکت انتخاب شده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر 10657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =