کد خبر 10018
۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹

طرح فولاد ورق عریض در شهرستان ایذه اجرایی می‌شود

طرح فولاد ورق عریض در شهرستان ایذه اجرایی می‌شود

استاندار خوزستان با اشاره به طرح‌های اقتصادی پیشنهاد شده رئیس جمهور برای شهرستان ایذه، گفت: فولاد ورق عریض با کمک فولاد خوزستان و وزارت صنعت با ظرفیت یک میلیون تن در سال باید در شهرستان ایذه اجرا شود.

به گزارش آهن نیوز، علی اکبر حسینی محراب ضمن تشریح اقدامات سفر رئیس جمهور به استان خوزستان، گفت: طرح آبرسانی از مخزن دریاچه کارون 3 به طول 33 کیلومتر مانده که این خط هفت شهرستان از رامهرمز تا ایذه را در برمی‌گیرد.

استاندار خوزستان افزود: پیمانکار این پروژه قرارگاه خاتم است و طبق پیش بینی که صورت گرفته قرار است ظرف دو سال و اندی تکمیل شود اما طبق دستور رئیس جمهور بناست در مدت زمام کوتاه‌هتری انجام شود.

وی با اشاره به طرح‌های اقتصادی پیشنهاد شده رئیس جمهور برای شهرستان ایذه، گفت: فولاد ورق عریض با کمک فولاد خوزستان و وزارت صنعت با ظرفیت یک میلیون تن در سال باید در شهرستان ایذه اجرا شود.

حسینی محراب افزود: با توجه به وضعیت شهرستان ایذه که بین دو کارخانه‌های فولاد خوزستان و مبارکه اصفهان قرار دارد وزارت صنعت باید جلسات مربوط به این طرح را پیگیری و فرصت‌های اشتغال را فراهم کند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: رئیس جمهور در سفر به شهرستان ایذه دستور احداث پتروپالایش با ظرفیت 50 هزار بشکه را داد تا به کمک مجموعه هلدینگ خلیج فارس اجرایی شود که این اقدام کمک بسیاری به حلقه‌های مفقوده اشتغال می‌کند.

رفع مشکلات فاضلاب شاید تا سال آینده

حسینی محراب درخصوص طرح جامع فاضلاب در اهواز، گفت: وزارت نیرو طرح فاضلاب شهرهای اهواز، آبادان و خرمشهر، و … را در دستور کار خود قرار داده و کارفرما خودِ وزارت نیرو است.

وی با تاکید بر لزوم بستن مجاری فاضلاب به رودخانه کارون، عنوان کرد:  با اجرایی شدن طرح پمپاژ فاضلاب کوی ملی راه در دو مرحله سه مجاری ورودی فاضلاب به رودخانه بسته شد که امیدواریم ظرف ماه‌های آینده سه مجاری دیگر بسته شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه اکثر مناطق اهواز برای اجرای پروژه فاضلاب لوله‌گذاری شده، افزود: 324  کیلومتر شبکه فاضلاب  در شرق اهواز لوله‌گذاری شده امیدواریم با وصل شبکه فاضلاب ملی راه که هم بتواند آب را برای فضای سبز و شرکت فولاد تصفیه کند مشکلات فاضلاب ما تا سال آینده حل شود.

وی در رابطه با اجرای طرح ملی مسکن در خوزستان، گفت: اداره کل راه و شهرسازی خوزستان نیز تعداد 54  هزار قطعه زمین را به منظور تقدیم به مردم و کمک به طرح جوانی جمعیت واگذار می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 10018

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =